CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme                                                              El CIC és l’òrgan d’autoregulació de la professió periodística a                                                                                                                                                     Catalunya que vetlla pel compliment del Codi Deontològic 

Recomanacions del CIC sobre periodisme i publicitat

El Consell de la Informació de Catalunya (CIC) va presentar dimecres al Col·legi de Periodistes de Catalunya el treball d’una comissió que ha estat treballant en els darrers mesos sobre el tema del periodisme i la publicitat, en el camp del conflicte d’interessos.

 

banner_CIC_recomanacions

El president del CIC, Roger Jiménez, va inaugurar l’acte tot indicant que aquest treball era la consecució d’un seguit de queixes rebudes al CIC al llarg de diversos anys.  Es posava de  manifest la necessitat d’ampliar el Codi Deontològic dels periodistes catalans amb una sèrie de recomanacions al voltant del criteri 7, les quals orientessin als professionals de la comunicació a fer millor el seu treball. Tanmateix, Roger Jiménez va manifestar que el CIC ja va fer una primera aproximació sobre el tema del conflicte d’interessos l’any 2015, quan va organitzar la jornada: “Periodisme i publicitat, adversaris i aliats“.

presentacio_cic

 

A l’acte van intervenir  Ferran Lalueza, que ja va participar en la jornada organitzada pel CIC el 2015 i que actualment és Director del Programa de Publicitat i RRPP de la Universitat Oberta de Catalunya i Dolors Massot, membre del CIC, periodista i que recentment ha enllestit una tesi sobre aquesta matèria. Us deixem alguns dels tuits que vam destacar durant la presentació   en la compte de twitter del CIC. En breu es podrà veure també al canal de youtube l’acte complet:

#conflicteinteressos @ferranlalueza Transparència és la clau per a fer les coses sense ocultar ni enganyar @ferranlalueza Hi ha un factor important: la publicitat intenta desmarcar-se del que és percebut com a publicitat. #conflicteinteressos

#conflicteinteressos @dolorsmassot El CIC ha adoptat una actitud de defensa de la professió i una actitud proactiva.

#conflicteinteressos Els mitjans han de preservar, defensar i promoure la diferenciació entre publicitat i continguts periodístics

#conflicteinteressos Els professionals de la comunicació que treballin en programes, diaris… no han de fer public. comercial de productes

#conflicteinteressos el periodista no es pot deixar dur per valoració de la inversió publicitària d’ una empresa per decidir el tractament a fer.

#conflicteinteressos S’ ha de vetllar perquè no es faci publicitat subliminal

#conflicteinteressos @dolorsmassot El públic ha de percebre clarament el que és publicitat del que no

#conflicteinteressos Les cares i les veus dels anuncis és el que més preocupa. Cal una protecció del treball del periodista

#conflicteinteressos aquest document és la resposta a les queixes que arriben al Consell de la Informació de Catalunya

#conflicteinteressos Els assistents a la presentació consideren positives les recomanacions del CIC útils per redaccions, estudiants…

 Si esteu interessats en rebre fulletons de les recomanacions del CIC per a les redaccions dels vostres mitjans, la vostra facultat o gabinet de comunicació, ens podeu fer arribar la vostra petició per email a cic@periodistes.org

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *