El Consell de la Informació de Catalunya (CIC) va presentar dimecres al Col·legi de Periodistes de Catalunya el treball d’una comissió que ha estat treballant en els darrers mesos sobre el tema del periodisme i la publicitat, en el camp del conflicte d’interessos.
El president del CIC, Roger Jiménez, va inaugurar l’acte tot indicant que aquest treball era la consecució d’un seguit de queixes rebudes al CIC al llarg de diversos anys. Es posava de manifest la necessitat d’ampliar el Codi Deontològic dels periodistes catalans amb una sèrie de recomanacions al voltant del criteri 7, les quals orientessin als professionals de la comunicació a fer millor el seu treball. Tanmateix, Roger Jiménez va manifestar que el CIC ja va fer una primera aproximació sobre el tema del conflicte d’interessos l’any 2015, quan va organitzar la jornada: “Periodisme i publicitat, adversaris i aliats“.
A l’acte van intervenir Ferran Lalueza, que ja va participar en la jornada organitzada pel CIC el 2015 i que actualment és Director del Programa de Publicitat i RRPP de la Universitat Oberta de Catalunya i Dolors Massot, membre del CIC, periodista i que recentment ha enllestit una tesi sobre aquesta matèria. Us deixem alguns dels tuits que vam destacar durant la presentació en la compte de twitter del CIC. En breu es podrà veure també al canal de youtube l’acte complet:
Si esteu interessats en rebre fulletons de les recomanacions del CIC per a les redaccions dels vostres mitjans, la vostra facultat o gabinet de comunicació, ens podeu fer arribar la vostra petició per email a cic@periodistes.org