CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme                                                              El CIC és l’òrgan d’autoregulació de la professió periodística a                                                                                                                                                     Catalunya que vetlla pel compliment del Codi Deontològic 

Joaquim Luna es planteja si el públic vol saber la veritat

El periodista Joaquim Luna, durant una intervenció a la Biblioteca Sant Gervasi-Joan Maragall, es plantejà si el públic, la societat en general, estan realment interessats en saber la veritat en vista de la indiferència que creu observar davant de l’allau de noticies falses.

Es cert que mai no s’havien dit tantes mentides, en especial al món de la política, però la gent, amb notables excepcions, sembla capaç de vendre la seva intimitat a canvi de tenir una finestra oberta per expressar-se sense gaires miraments sobre els continguts”, afegí el columnista de “La Vanguardia” i ex-corresponsal a Hong Kong, Washington i París.

La xerrada d’en Luna es va produir dintre del conveni establert entre la xarxa de Biblioteques de Barcelona i el Consell de la Informació de Catalunya, com va explicar el president d’aquesta entitat, Roger Jiménez, a la presentació de l’acte. El periodista invitat  il·lustrà la seva intervenció amb un seguit de fake news a diversos indrets coneguts i investigats en primera persona. “Els mitjans tradicionals es veuen desbordats, i els digitals no són tan mirats. La font informativa és fonamental, com ho és el “fact-cheking”; garantir la veracitat de la informació és la tasca primordial dels periodistes, que han de mantenir sempre una actitud d’escepticisme fins que han pogut esbrinar la realitat del que els hi diuen.”

El ponent no es va mostrar optimista sobre el president dels Estats Units, Donald Trump, qui ha llençat 10.000 notícies falses al llarg dels dos anys i mig al càrrec, i que, segons en Luna, podria sortir reelegit el 2020. Malgrat tot, Joaquim Luna, va deixar clar que confia en que el públic, sobre tot el públic jove, arribi a la conclusió de que s’ha de pagar per obtenir una bona informació i fer una aposta decidida contra polítics populistes i enganyosos.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *