Política de privadesa
La Fundació Consell de la Informació de Catalunya vol oferir una experiència de navegació i un servei segur i de confiança. Per això, implementa la present Política de Privadesa que compleix amb els paràmetres i mesures de seguretat, tant tècniques com organitzatives, recollides tant a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals com al Reglament Europeu 679/2016, de 27 d’abril, relatiu a la protecció de dades de les persones físiques en el que respecta al tractament de dades personals i de lliure circulació d’aquestes dades. Tot plegat amb l’objectiu de garantir la seva privacitat i ser transparents en l’ús de les seves dades a través de la nostra pàgina web, www.cic.periodistes.cat.
- Qui és el titular d’aquesta pàgina web i responsable d’aquesta Política de Privadesa?
El titular d’aquesta pàgina web és:
FUNDACIÓ CONSELL DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA
Rambla de Catalunya, 10, 1ER
08007 Barcelona
608 68 40 04
Correu electrònic: cic@periodistes.cat
CIF: V-61980728
- Quines dades recollim i qui són els nostres usuaris o persones interessades?
2.1. Tipus de dades que recollim
Normalment, a través de la nostra pàgina web recollim dades de contacte i/o dades a través del formulari online de queixa al CIC.
La informació personal que podrem recollir dependrà del canal pel qual aquesta ens arribi. En tot cas recollirem informació personal per poder atendre a la persona interessada. Per tant, s’entendrà com informació personal qualsevol informació relacionada amb una persona física identificada o identificable.
Una persona física identificable és aquella que pot ser identificada, directa o indirectament, mitjançant algun tipus d’identificació o associació com, per exemple, un nom, un número d’identificació, una localització, un identificador en línia o mitjançant la combinació d’un o més factors o dades específiques com, per exemple, físics, econòmics, culturals o socials i que, combinant-los, poden arribar a identificar a aquella persona física.
2.2. Tipus d’usuaris o persones interessades a la nostra web
A la nostra pàgina web, podem tenir el següent tipus d’usuaris o persones interessades:
- a) Sol·licitant d’informació: és la persona que accedeix a la pàgina web per requerir informació sobre els serveis que oferim o que es dirigeix al CIC a consultar qualsevol aspecte relacionat amb ètica periodística.
- b) Visitant: es tracta de la persona que simplement navega per la nostra pàgina web i que pot posar-se en contacte amb nosaltres.
En endavant, quan no s’identifiqui el tipus d’usuari i ens referim a ell, amb caràcter general, serà identificat com “la persona interessada”.
- En quins apartats de la nostra pàgina web recollim les seves dades personals?
3.1. A través del nostre correu electrònic corporatiu: cic@periodistes.cat
A través del nostre correu: cic@periodistes.cat podrà escriure’ns i/o requerir la informació que consideri necessària per aclarir els dubtes relacionats amb la Fundació, serveis o qualsevol cosa que la persona interessada necessiti esclarir.
3.2. A través de whatsapp
Mitjançant aquesta via de contacte recollirem la informació necessària per a resoldre la petició que ens pugui efectuar.
3.3. A través de les inscripcions a activitats
Mitjançant aquest canal recollim les dades identificatives per tal d’inscriure la persona interessada a les activitats en els que ha mostrat interès.
3.4. A través del formulari de queixa online
Mitjançant aquest formulari recollim també les dades necessàries per a poder estudiar la tramitació d’una queixa online al CIC a fi de que quedi legitimat l’escrit.
3.5. Recollida de dades de persones jurídiques o professionals
Si vostè és una persona interessada que contacta amb nosaltres o es registra però actua en representació d’una persona jurídica o és un professional independent, també recaptarem les seves dades per a la prestació del servei sol·licitat sempre i quan ens ho autoritzi en el moment oportú, per exemple, mitjançant la validació de la present Política de Privadesa.
- Quin és l’objectiu o finalitat de la recollida de dades?
4.1. Finalitats generals
La finalitat de la recollida de dades en tots els apartats esmentats en el punt anterior és la de mantenir un contacte directe i personalitzat amb els nostres Usuaris o persones interessades. D’aquesta manera, farem servir les seves dades per a atendre els dubtes o la informació que ens hagi requerit, gestionar les seves sol·licituds i garantir-li una experiència que respecti els màxims estàndards.
L’e-mail des del qual ens escrigui al nostre correu, l’utilitzarem per remetre-li informació relacionada amb els dubtes o inquietuds que ens hagi plantejat o per a fer els tràmits o ajudar-lo amb els tràmits que necessiti.
En cap cas rebrà informació de tercers sense haver-li informat i sol·licitat el seu consentiment exprés prèviament, vetllant d’aquesta manera per complir amb els paràmetres de la normativa europea; ni es realitzarà cap tipus de transferència internacional que tingui com a objecte les seves dades de caràcter personal.
Així mateix, l’informem que les seves dades personals no seran segmentades ni utilitzades amb altres finalitats que no siguin la mera informació dels serveis i de les activitats que el CIC ofereix i que pretenem que siguin de la seva utilitat.
La persona interessada o afectada ha de tenir en compte la resta d’apartats d’aquest punt donat que en funció del tipus de canal o sol·licitud que hagi fet, l’ús de les seves dades podrà tenir una altra finalitat i/o usos o destins.
4.2. Compartir informació amb tercers
Com ja s’ha establert en els punts anteriors, el Consell de la Informació de Catalunya no facilitarà les dades dels Usuaris a tercers, excepte en les excepcions i per als fins ja senyalats en aquesta Política.
En el cas que volgués fer-se per a altres raons o en relació amb aquestes terceres parts, se li informarà prèviament i es sol·licitarà el seu consentiment.
- Base jurídica: consentiment inequívoc per al tractament de les seves dades
5.1. Consentiment de les persones físiques
En compliment del que exigeix la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament Europeu de Protecció de Dades 679/2016 i atenent al que estableixen les nostres polítiques internes, cada vegada que la persona interessada ens faci arribar o enviï dades personals haurà de donar el seu consentiment exprés fent clic a la casella que apareix a la part inferior de cada formulari on es recullen les seves dades. A cada casella que hagi d’acceptar, es remetrà a la present política per la qual la persona serà informada del tractament de les seves dades. Quan accepti o marqui la casella corresponent, estarà acceptant l’ús i tractament de les seves dades per als fins indicats.
També, quan ens escrigui a algun dels nostres correus electrònics de contacte o bé a qualsevol altre habilitat per a funcionalitats concretes dins la pàgina web, estarà acceptant expressament que puguem demanar les seves dades per la finalitat o petició que ens hagi indicat.
Amb aquesta (s) acció (és), ens està manifestant de forma lliure i inequívoca que està d’acord amb que el Consell de Informació de Catalunya, tracti les seves dades segons les finalitats esmentades en els apartats anteriors.
L’acceptació de la persona interessada de que les seves dades siguin tractades amb les finalitats referides en aquesta política té sempre caràcter revocable, sense efectes retroactius, tot això d’acord amb el que disposa la legislació vigent; per la qual cosa, té dret a retirar el seu consentiment en qualsevol moment, sense que això afecti a la licitud del tractament basat en el seu consentiment previ, mitjançant els mitjans facilitats a l’apartat 8 del present text legal.
5.2. Consentiment de les persones jurídiques o professionals per al tractament de les seves dades
L’informem que, si vostè actua en representació d’una persona jurídica o com a professional independent, ens autoritzarà a que li fem arribar informació associada als serveis contractats, d’una banda, o bé informació comercial, en els moments oportuns a través de l’acceptació de la present política de privacitat.
Així, quan es doni d’alta o sol·liciti alguna informació relacionada amb l’entitat a través dels canals establerts per l’entitat mitjançant la pàgina web, la seva informació també podrà ser tractada per a fins comercials i l’enviament de comunicacions electròniques sempre i quan, també, així ens ho hagi autoritzat.
Tanmateix, l’acceptació de la persona interessada de que les seves dades siguin tractades amb les finalitats referides en aquesta política té sempre caràcter revocable, sense efectes retroactius, tot això d’acord amb el que disposa la legislació vigent; per la qual cosa, té dret a retirar el seu consentiment en qualsevol moment, sense que això afecti a la licitud del tractament basat en el seu consentiment previ, mitjançant els mitjans facilitats a l’apartat 8 del present text legal.
- Sobre els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, portabilitat, oblit i limitació en el tractament
La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament Europeu de Protecció de Dades 679/2016 ha implementat una sèrie de garanties jurídiques que permeten a la persona interessada exercir els seus drets i accions relacionats amb el tractament de les seves dades.
El CIC li ofereix la garantia legal de l’aplicació d’aquests drets pel que, vostè, en qualsevol moment i/o quan així ho consideri convenient, podrà fer ús dels seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, portabilitat, oblit i limitació en el tractament escrivint al correu electrònic de contacte i domicili indicats al capdamunt, és a dir, al correu: cic@periodistes.cat . En ambdós casos, haurà d’adjuntar còpia del passaport o del seu DNI (titular de les dades) indicant a l’assumpte de manera expressa la petició que desitja realitzar: accés, rectificació, supressió, oposició, portabilitat, oblit o limitació en el tractament.
No obstant això, és important que com a Usuari tingui en compte que la informació que ja hagi compartit amb altres Usuaris per altres vies podria continuar essent visible i que l’entitat s’exonera de tota responsabilitat en relació amb l’eliminació d’aquesta informació.
De la mateixa manera, el CIC no controla el sistema de renovació dels mecanismes de recerca de tercers, podent contenir-se en aquests mecanismes certa informació del perfil públic que ja hagi estat cancel·lada per l’entitat però que encara consti en Internet per la redifusió de la mateixa, i en aquest cas, recomanem es dirigeixi als responsables d’aquestes plataformes per sol·licitar la cancel·lació o l’exercici d’un dret a l’oblit.
A continuació li expliquem en què consisteix cada dret:
Accés: A través de l’exercici d’aquest dret pot conèixer les dades de caràcter personal que estan essent tractades de la seva persona per part de l’entitat, la seva finalitat, l’origen o la seva possible transferència a tercers.
Rectificació: Consisteix en garantir que la persona interessada pugui modificar les seves dades de caràcter personal inexactes o incompletes, havent d’especificar a la sol·licitud quines dades es vol modificar.
Supressió: Permet la cancel·lació de les seves dades personals per inadequades o excessives
Oposició: Amb el dret d’oposició la persona interessada pot oposar-se a que no es realitzi el tractament de les dades en supòsits com activitats de publicitat i prospecció comercial o bé quan aquest tractament tingui com a fi l’adopció d’una decisió referida a vostè basada únicament en un tractament automatitzat de les seves dades personals
Portabilitat: Podrà rebre les seves dades personals facilitades en un format estructurat, d’ús comú i lectura mecànica i poder transmetre, a un altre responsable, sempre que sigui tècnicament possible
Oblit: Podrà sol·licitar la supressió de les dades personals sense dilació deguda quan es doni algun dels supòsits contemplats. Per exemple, tractament il·lícit de dades o quan hagi desaparegut la finalitat que va motivar el tractament o recollida
Limitació en el tractament: En general, en els casos en què no quedi clar si les dades personals s’ha d’esborrar, pot exercir el seu dret a limitar el tractament. Aquest dret existeix als casos següents: (i) quan l’exactitud de les dades de què es tracti estigui en dubte; (ii) quan no es vol que s’esborrin les dades; (iii) quan les dades ja no siguin necessàries per a la finalitat original, però se’n poden derivar actuacions jurídiques; (iv) quan la decisió de la seva objecció al tractament estigui pendent.
La limitació significa que les seves dades personals només poden (excepte la conservació) ser tractades amb el seu consentiment per a la formulació, l’exercici o la defensa de reclamacions o per raons d’interès públic de la UE o d’un determinat Estat membre de la UE.
No ser subjecte de tractaments automatitzats: La persona interessada té dret a no ser objecte d’una decisió automatitzada basada únicament en el tractament automatitzat, inclosa l’elaboració de perfils, que produeixi efectes jurídics en vostè o li afecti significativament de forma similar.
Tanmateix, com a Usuari té dret a presentar una reclamació davant l’Autoritat de Control competent si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix el disposat en la legislació i normativa de protecció de dades; tot sens perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial. Per a això, pot dirigir-se, si així ho desitja o considera, davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, al carrer Jorge Juan, 6, CP 28001 de Madrid o bé dirigir-se a la seva plana web (www.aepd.es).
També, se l’informa de que el tractament de dades no tindrà per objecte prendre decisions sobre la seva informació basada únicament en el tractament automatitzat -decisions automatitzades-, inclosa l’elaboració de perfils, això és, no inclou l’elaboració de perfils de manera automatitzada -i sense intervenció humana- de les seves dades personals per avaluar aspectes personals relatius a la seva persona, com analitzar o predir aspectes relacionats amb situacions econòmiques, salut, preferències o interessos personals, la fiabilitat o el comportament, la situació o els seus moments, tot en la mesura en què pugui tenir conseqüències jurídiques per a vostè o l’afecte significativament.
En tot cas, només aplicaria quan una llei ho exigís, de manera que el tractament estaria subjecte a les garanties apropiades, entre les quals s’inclou la informació específica a la seva persona, com a interessat, i el dret a rebre una explicació després de la decisió en base a l’avaluació, i impugnar-la, quan correspongués.
- Majoria d’edat
Per a ser Usuari de la nostra plataforma és necessària la majoria d’edat, pel que serà necessari que la persona interessada sigui major de 18 anys.
- Mesures de seguretat en la recollida de dades
Per garantir la seguretat a la nostra pàgina web, hem integrat un sistema de seguretat que ens permet mantenir la confidencialitat i la integritat de les dades dels nostres Usuaris o persones interessades que hagin estat remesos o recollits a través dels mitjans esmentats al punt 3.
D’aquesta manera, el CIC manté els nivells de seguretat de protecció de les seves dades requerides per la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i pel Reglament Europeu de Protecció de Dades 679/2016, de 27 d’abril, i ha disposat tots els mitjans tècnics al seu abast per evitar la pèrdua, mal ús, alteració, accés no autoritzat i robatori de les dades que la persona interessada faciliti a través de la plataforma.
També, en qualitat d’Usuari de la nostra pàgina web entén, accepta i comprèn que les mesures de seguretat a Internet no són inexpugnables i que, per tant, s’obliga a adoptar les mesures de seguretat necessàries que li permetin confiar en la veracitat de la Web en la qual està introduint les seves dades. Nosaltres també farem el possible per garantir en tot moment la privadesa i seguretat de les seves dades d’identificació, fent ús sempre de la màxima diligència i implementant les mesures que siguin necessàries.
La persona interessada és l’únic responsable sobre les mesures de seguretat que implementi en relació amb la protecció de les seves dades, amb la qual cosa, el CIC no es fa responsable de les situacions on la persona interessada no hagi implementat les mesures de seguretat que corresponguin; ni de les seves conseqüències, així com degut a causes o danys provocats per tercers aliens a l’entitat, incloent casos fortuïts i/o de força major.
D’acord amb allò establert abans, l’entitat no pot garantir que tercers no autoritzats puguin tenir coneixement de la classe, condicions, característiques i circumstàncies de l’ús que els Usuaris fan dels serveis oferts a la pàgina web. No obstant això, com a mesura, sí que s’han disposat unes condicions d’ús en el nostre Avís Legal i unes condicions d’ús i contractació.
- Termini de conservació de les seves dades personals
Les dades personals proporcionades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la què es recapten i per determinar les possibles responsabilitats que se’n poguessin derivar de la finalitat, a més dels períodes que se’n derivin de la legislació aplicable.
- Política a les xarxes socials
El CIC disposa d’un perfil corporatiu a les xarxes socials Facebook, X, Youtube, Linkedin i Instagram
Així, en virtut del que disposa el Reglament Europeu de Protecció de Dades 679/2016, l’entitat és “Responsable del tractament de les seves dades” amb motiu de l’existència d’aquests perfils a les xarxes socials i el fet que ens segueixi i el puguem seguir, també.
Això significa que, si decideix incorporar el seu perfil corporatiu com a seguidor o donant un “Like” o un “M’agrada” als nostres continguts o perfils, accepta la present política, on li expliquem els seus drets i sobre com fem servir les seves dades.
En qualitat de responsable del tractament de les seves dades, garantim la confidencialitat en el tractament i el compliment dels seus drets, tot sempre sota els efectes del Reglament abans esmentat.
D’altra banda, l’informem que utilitzarem aquestes xarxes socials per anunciar les notícies o informació rellevants relacionades amb els projectes que realitzem, activitats que es fan al CIC o bé on es participa; o bé sobre temes que considerem poden ser del seu interès. Emprant les funcionalitats d’aquestes plataformes, és possible que al seu mur o perfil, vegi publicades notícies amb aquest tipus d’informació.
Ara bé, també li fem saber que no hi ha cap vincle entre el CIC i aquestes plataformes o xarxes socials, de manera que acceptarà la seva política d’ús i condicions un cop accedeixi a les mateixes i/o validi els seus avisos, termes i condicions en el procediment de registre. Així, el CIC no serà mai responsable per l’ús o tractament de les dades que es faci fora de l’estricta relació i prestació de serveis indicades en aquesta política.
El CIC utilitza galetes de tercers per al seguiment i millora de determinades funcionalitats i serveis.
- Modificació de la present Política de Privadesa
El Consell de la Informació de Catalunya es reserva el dret a modificar la present política per adaptar-la a futures novetats legislatives o jurisprudencials, així com per a futurs usos que pogués realitzar de les dades personals dels Usuaris de la pàgina web.
En cas que aquesta modificació afectés pel que fa al tractament de les seves dades, per exemple, perquè es pretén realitzar algun tractament addicional dels mateixos, no informat prèviament, procediríem a notificar-li d’aquesta realitat perquè indiqui la seva conformitat o disconformitat.
Es recomana a la persona interessada, en tot cas, que procedeixi a la lectura de la Política de Privadesa de la nostra pàgina web cada vegada que hi accedeixi.
- Acceptació inequívoca per al tractament de dades
D’acord amb tot l’expressat en la present política de privadesa, la persona interessada acceptarà els tractaments de dades a partir dels canals i formularis ja expressats en aquesta política i per a les finalitats descrites al punt 4 i 5.
- Compromís de la persona interessada
La persona interessada es compromet i garanteix que les dades personals facilitades a l’entitat per qualsevol dels mitjans habilitats a través de la web són veraces i es fa responsable de comunicar qualsevol modificació de les mateixes.
També es compromet a emprar els recursos del Consell de la Informació de Catalunya a través de la seva web o perfils corporatius de forma adequada, no faltant al respecte del propi Consell de la Informació de Catalunya, dels seus propis membres altres usuaris.
La persona interessada es compromet a respectar el Codi deontològic també en tota interacció o actuació que dugui a terme en relació amb la pàgina web del Consell de la Informació de Catalunya, xarxes socials o altres mitjans digitals que empri i que tinguin a veure amb el CIC o persones i empreses vinculades o relacionades amb les seves activitats.
- Exoneració de responsabilitat
El Consell de la Informació de Catalunya es compromet a tractar les dades amb les finalitats indicades en aquesta Política i segons el consentiment atorgat per la persona interessada, adoptant els mecanismes pertinents i al seu abast.
No obstant, un cop que la persona interessada accepti que les seves dades siguin tractades per tercers com, per exemple, altres col·laboradors, a partir d’aquell moment, aquella empresa serà la responsable del tractament de les seves dades i, en cas de qualsevol dubte o problema, s’haurà de posar en contacte amb ells. En aquest cas, caldrà que es dirigeixi contra aquell tercer, no essent responsable el CIC de res a respecte i quedant exempt de qualsevol responsabilitat al respecte.
- Integració amb la resta de textos legals
Aquesta política de privacitat es complementa amb l’Avís Legal i la Política de Cookies