CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme                                                              El CIC és l’òrgan d’autoregulació de la professió periodística a                                                                                                                                                     Catalunya que vetlla pel compliment del Codi Deontològic 

Una trentena de mitjans catalans obtindran un segell de compromís per una informació ètica

Catalunya continua sent capdavantera en temes d’ètica periodística amb la presentació avui d’un segell de compromís ètic que acredita i distingeix als mitjans  de comunicació disposats a respectar el   Codi Deontològic de la professió periodística catalana.

presentacio-segell-CIC

 

L’òrgan d’autoregulació periodística de Catalunya, Consell de la Informació,  CIC, ha presentat avui aquest segell que atorgarà als mitjans que es comprometin a respectar el Codi Ètic,  que publiquin les resolucions del CIC que els afecten i  que estiguin al dia del pagament de les aportacions anuals per finançar el Consell.
A través d’aquest segell, els mitjans de comunicació es comprometen  davant l’opinió pública a respectar els principis ètics de la professió en l’obtenció, elaboració i difusió de la informació.
El segell de compromís ètic s’ha de demanar al Consell de la Informació i d’entrada el rebran tots els mitjans adherits al CIC, donat que l’adhesió ja significa una voluntat de respecte al Codi Deontològic.
Actualment, 33 mitjans de comunicació  de tot Catalunya estan adherits al CIC, des dels grans  com TV3, Catalunya Ràdio, la SER, El Periódico, La Vanguardia i El País, a  petits i locals com El Clot, El Cargol o Ràdio Olot, passant pels  específics com  Catalunya Cristiana o Ràdio Estel.
Catalunya ha estat sempre pionera en temes d’ètica periodística en haver estat la primera comunitat d’Espanya en redactar  els periodistes  fa vint anys el seu Codi Ètic, i en crear, el 1997, un òrgan d’autoregulació periodística com és el Consell de la Informació. Ara la creació del segell de compromís ètic, el logo del qual és una gentilesa de Casas i Associats, representarà la voluntat renovada de periodistes i mitjans d’informar de manera veraç, honesta, independent i al servei de la ciutadania.
La presentació d’aquest  segell tanca l’etapa de cinc anys de Llúcia Oliva i Lluís de Carreras com a presidenta i secretari general del CIC. Avui mateix, el periodista Roger Jimènez  ha  pres possessió com a president del Consell, i Albert Garrido ha substituït a Carreras en el càrrec de secretari general.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *