CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme                                                              El CIC és l’òrgan d’autoregulació de la professió periodística a                                                                                                                                                     Catalunya que vetlla pel compliment del Codi Deontològic 

Segell de compromís ètic del CIC

El Consell de la Informació de Catalunya entrega el segell de compromís ètic als mitjans adherits

La Fundació Consell de la Informació de Catalunya lliura un segell de compromís ètic del Consell de la Informació de Catalunya (CIC)* als mitjans i associacions adherits a la institució

La distinció va ser  una iniciativa creada  per l’equip de govern del CIC format per Llúcia Oliva, presidenta, i Lluís de Carreras, secretari general. Amb el projecte ja en marxa, l’equip de govern format per Roger Jiménez (president) i Albert Garrido (secretari general) es va bolcar en la promoció d’aquest segell.

Dissenyat per Cases & Asocias i otorgat al CIC de manera desinteressada, el segell és un distintiu públic que acredita que els mitjans de comunicació es comprometen a respectar el Codi Deontològic del Col·legi de Periodistes de Catalunya i a publicar les resolucions del CIC que els afectin.

El segell suposa un reconeixement de la tasca dels mitjans que poden reforçar la seva credibilitat davant dels ciutadans.

*El Patronat de la Fundació Consell de la Informació de Catalunya, en sessió de 18 d’ octubre de 2011 va aprovar la creació d’un segell de qualitat per distingir els mitjans de comunicació que adopten i compleixen amb el compromís de mantenir un comportament ètic en la difusió d’informació.

Reglament segell de compromís ètic FCIC