En una societat cada vegada més conscient de la rellevància de la salut mental, els mitjans de comunicació tenen un paper fonamental en la difusió responsable i informativa sobre el suïcidi. Les recomanacions sobre com informar sobre aquest tema han evolucionat significativament en els últims anys, fent que sigui pertinent i necessari actualitzar el seu abordatge en codis deontològics i guies per a professionals. L’objectiu continua sent la prevenció, així com la reducció de l’estigma associat i la promoció d’una comunicació ètica que tracti el suïcidi com una qüestió de salut pública. Aquest estudi analitza les principals guies sobre aquest tema elaborades per institucions nacionals i internacionals, com l’Organització Mundial de la Salut, la Fundació Española para la Prevención del Suicidio, la IASP, Obertament, Mindframe, Samaritans i la AFSP, així com els codis deontològics recollits a la base de dades de Press Councils. La recerca identifica les principals preocupacions en les cobertures periodístiques actuals sobre el suïcidi i recull les recomanacions amb més consens internacional per guiar els professionals de la informació en la cobertura d’aquest tema sensible.